Ondan Bundan Vol. 21

Madem uzun zamandır yazmıyordum o zaman şarkılar haricinde ilk yazı ondan bundan olsun dedim. Malumunuz durum değerlendirmesi, özetler falan, pek severim ben bu yazıları. Toplaşın size son zamanlarda nelerle meşgul olduğumu anlatacağım.

  • Hani şu ara ara bahsettiğim “anonim olarak başlattığım yutub kanalı” mevzusu var ya. Hah işte onda 85 bin abonem var şimdi. Son zamanlarda epey iyi bir artış gösterdi. Geliri de gayet iyi bir biçimde arttı. Bu işle uğraşanlar bilir, kasım ve aralık aylarında gelir epey bir yükselir. O süreçte iyi bir ivme yakaladım. Hedefim yüz bin. Daha sonra neler olacağını göreceğiz ellağam. Ciddiyeti sona kadar saklayamadım asdffd.
  • Yutub haricinde gün içinde ilgilenmem gereken iki farklı iş daha var. Bir tanesi ile alakalı da bir şeylerden bahsetmiştim. Neredeyse bir buçuk senedir devam eden bir uygulama içerik işi… Bir diyorum ki orada bahsi geçen absürtlükleri anlatayım, sonra diyorum ki yok gizililiğe güvenip yazıyorlar öyle şeyleri… Size sahnede Orhan Ölmez’ in kendisine baktığını görüp de “şimdi biz neyiz” diye soran ablanın ve türevlerinin neler dediğini anlatamamak hayatımda başıma gelen en büyük zalimlik aq. Ben ki acayiplikleri, absürtlükleri anlatmayı seven bir garip insanım. Bir buçuk yıldır ne gariplikler gördüm ama anlatamıyorum! AAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHH!

Bu işler haricinde bahsetmem gereken, araya girmesi gereken bir şey var. O da hayattan bezmişliğim. Bir sene içerisinde beş yıl yaşlandım aq. O kadar mantık dışı, sinir bozucu, gereksiz mevzular içerisindeyim ki, bazen diyorum “şükredin ki adam öldürmüyorum” diye. Mantık ve refah seviyesinde düşüklüğe gelin… Neyse devam edelim efem…

  • Süslü Sözlük’ te kıdemli oldum! Süslü Sözlük en sevdiğim vakit öldürme sitesi. Allahım yok böyle bir şey! Bir ara ekşi sözlük trollerinin saldırısı altındaydı. Ayrıca onlar hariç sitede trollük yapmayı onur, gurur meselesi olarak gören ve buna çaba gösteren insanlar var. Sitenin yönetimi (belki de her sözlük gibi) kötü, umursamaz… Ama bütün bu negatifliklere rağmen çok keyifli bir yer olabiliyor Süslü. Ürün tanıtımları vesaire hadi onları geçtim de soru cevap bomba gibi yer. Ayrıca bu trol arkadaşların yaptığı bir şeyi keşfettim kıdemli olunca. Kıdemli süslü olunca gelen şikayetleri değerlendirebiliyorsun. Çekirdek çitler gibi şikayet değerlendiriyorsun. Keyfi orada. Ama bir de sorumluluğu var. Mesela trol arkadaşlar ortalığı karıştıracak bir mevzuyu ortaya atıyor ya daha sonra sinirlenip cevap yazanları şikayet ediyorlar. Normal yazar arkadaş kimseyi şikayet etmiyor çünkü biz süslü sözlükte ispikçileri, jurnalcileri sevmeyiz. Ama trol kişisi tutup seni şikayet edebilir. Normal süslü yazarı tutup cevap yazıyor insan yerine koyarak. Tabii tepkisini belli ediyor. Trol hemen basıyor şikayeti. Normal yazarlara saldırı buradan başlıyor. İşte kıdemli olarak görevin herkesin anonim olarak soru cevap yazdığı bu platformda kimin trollük peşinde olduğunu görmek. Zor amk. Ama keyifli. Çok önemli bir şey başarmış gibi hissediyorsun.

Kısacası başımı bilgisayardan kaldırmadığım bir süreçteyim. Ha bu arada 2013′ ten beri kullandığım kompüter bozulma aşamasına geçince artık yeni bir bilgisayar almam gerektiğini düşündüm. Ve öğrenim kredimin bitmesini fırsat bilerek gidip kredi çekip yeni bir bilgisayar aldım. Çılgın kararlar, hızlı adımlar… Bebeğim bu ben miyim? Allah-ü Teala borcumda bana yar ve yardımcı olsun aq.

Daha görüşeceğiz bebeyimler.

Süslü Sözlük

Ekşisözlüğe yazar olmak için kaç sene bekledim inanın hatırlamıyorum. Ama o sıra hiç ilermemez, aksine gerilerdi, onu hiç unutmam.

Sonra yazarlık aldım, nasıl mutluyum ama açtım güzel güzel bir şeyler yazayım, çaaaaat kanzuk…

Ne kadar troll var, ne kadar cinsiyetçi adam var hepsi sitede. Sonra ekşişeyler çıkardılar, insanlar içeriklerinin kendilerinden habersiz kâr amaçlı kullanılmasını protesto etmek için tüm yazdıklarını silip gittiler. Resmen okunacak bir şey kalmadı orada.

Bok gibi bir yer oldu müdürüm afedersin…

Böyle artık son zamanlarda angaryaymış gibi hissediyordum girince siteye. Sanki mecburmuş gibi. Ama uzun zamandır da bir girdim yoktu açıkçası. Sadece millet ne döşemiş onlara bakıyordum, günlük engelle, başlıkları engelle kotamı dolduruyordum o kadar.

Sonra bir anda karşıma Süslü Sözlük çıktı. Aman Yarabbi! Olamaz böyle bir güzellik! Böyle sakiiiiin, huzurluuu, troll yok denecek kadar az, insanlar saygılı falan. Resmen Türk kadınına olan saygım arttı yahu. Makyaj ve kişisel bakım konusunda bu kadar bilgili, birbirine saygı duyan, garip garip mesajlar yazmayan insanların olduğu bir yer resmen.

suslu-şeffaf.png

Sonra bir daha el alışkanlığı, ekşisözlüğe tıkladım. Yemin ederim ığıl ığıl bir bok kokusu doldu resmen burnuma, geri kapattım.

Tüm hanım kızlarımıza sesleniyorum. Süslü Sözlüğe gelin! Ha öyle aman aman değil ama ekşiden bin kat iyi genşler. En azından red pillciler yok, o kadarını diyeyim.